יום שלישי, 10 ביולי 2018

New moon Av 5778

שלום לכולם.
נא לצפות בירח החדש של חודש מנחם אב במוצאי שבת הקרובה ליל ג' מנחם אב 14/7/2017 (יום עצמאות/בסטיליה שמח לחברינו הצרפתים ובהצלחה בגמר גביע העולם). מקצה קצה המערבי של אמריקה ומהאוקינוס השקט תיתכן ראייה גם ב13/7.

אנו בעונת ליקויים והפעם יש שלושה ליקויים. ליקוי חמה חלקי ב 13/7 ייראה מדרום האוקינוס השקט ואולי מעט אנשים באוסטרליה. לא מעניין. וליקוי חמה חלקי נוסף ב 11/8 שייראה מצפון אסיה, גם לא מעניין. מה שמעניין אותנו הוא ליקוי הלבנה המלא בליל ט"ז באב,  ליל שבת "שאו מרום עיניכם". בקישור תמצאו את כל המידע הדרוש, מומלץ לארגן עונג שבת קהילתי בחצר/גג בתאורה מופחתת ולהנות מהליקוי, ומי שחושש שליקוי סימן , ממילא טוב לאדם תמיד להרהר במעשיו. 

נחזור לראייה הראשונה: שימו לב שבעת ראיית הירח החדש בשמים תוכלו לראות בקלות גם את כוכב חמה. הוא נמצא בריחוק מרבי מהשמש והוא יהיה מעל הירח בקו ישר עם נוגה. אני אנסה לצלם מיד במוצאי שבת. הנה תרשים אילוסטרציה נוסף. מעט מתחת לירח כוכב רגולוס באריה.


בשורות טובות במהרה
גדי


The new moon, Mercury Regulus and Venus
הירח כוכב חמה, רגולוס ונוגה
The new moon, Mercury Regulus and Venus




Hi. Please look for the new moon, Saturday 14/7 (Happy Bastille days to our French friends). From the western parts of America the moon might be visible on th 13/7 as well.
We are in an eclipse season with two partial solar eclipses. 13/7 - A partial eclipse in the southern pacific visible to few people on Australia, and 11/8 from North Asia.

More important is the Total Lunar eclipse visible from Israel on 27/7 (My article in Hebrew http://gadieid.blogspot.com/2017/08/Lunar-Eclipse.html)

Please look also for elusive Mercury which will be just above the moon (see the illustration above).
Regards
Gadi



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.